ÅRE!

Helluu!
Tänkte skriva lite om Åre nu...:D
Så jag har altså varit i åre i en vecka. Vädret hade väl kunnat vara bättre men det var väl acceptabelt mesta delen av tiden XD
Första dagen kom vi dit sent på kvällen, eller, ja, vid typ åtta eller nåt :-P. I åt lite middag och sedan tittade vi på Bridget Jones dagbok 2, skitrolig XD Efter det hoppade vi i säng, utmattade efter den långa bilresan.
Nästa morgon blev jag väckt vid typ åtta. Förjävligt tidigt med tanke på att det faktiskt är lov. Så vi åt frukost, gjorde oss i ordning och sedan bar det av till backen.
Vi bodde i Björnen, där alla enklaste backar fanns för att min brorsas kompis skulle bo där -.-
Min snowboardskola låg borta i Rödkullen, eller vad fan det hette ^^. Så varje dag, utom just den första, fick jag skjuts dit, för med lift gick det fett segt efterssom alla ville över samtidigt....för de som inte varit i Åre kan detta låta lite komplicerat men, men.
Så vi åkte över och jag gick på min snowboardskola. Läraren hette James, och kom från Australien så han hade lite brytning, gulligt ;P Han var ju inte precis ful kan jag meddela XD Det var rätt stora åldersskillnader i gruppen men det gick bra ;).
Efter lektionen åkte jag och mamma ner till VM8 tror jag och tog skid bussen till våran stuga.
Jag tog en dusch och sedan kom några kompisar till familjen över. Familjen Ewers. De har två barn i min ålder, Malin och Mattias och en kille som går i typ trean, mickael,hur gammal e man då?.
Vi hade lite afterski och sedan åt vi en äcklig lasagne, sorry mamma men den smaka skit XD.
Efter det så bara umgicks vi lite och pratade, det fanns inte så mkt stt göra i stugan XD.
Efter ett tag bestämde vi oss för att gå ut. Ewers hade inte med sig några täckisar så då slapp vi också ha det, jag o min syrra altså.
Vi gick runt lite bland stugorna. Några små killar ville ha snöbollskrig med oss men vi var ju inte klädda för det. Fast det sket de småglinen i och började jaga lilla mickael XD när de började komma mot mig hotade jag med att spöa ner dem om de kasta på mig så de kasta på de andra istället ;D sedan mulade de micke XD
De små killarna stack efter ett tag och vi fortsatte neråt vägen.
Vi var vid ngn tunnel ett tag sedan började vi gå uppåt igen, då mötte vi några skumma killar som kanske var nåt år yngre än mig.
Han ena ropade typ "Stena judarna" jag ba vad fan -.- omogna jävel. Sedan hade nån av dem en pinne och han ritade en cirkel i snön å ba "don´t cross my line" eller nåt ja ba okeeeej....?
Sedan drog han tt streck framför micke och ba "Don´t cross my line"  igen men micke kan ju inte engelska så han ba eeeh? Sedan gick vi vidare och nån ropade att han skulle våldta mig jag ba, jo visst det skulle bli jag som våldtog dig då för jag e nog den enda av oss som e byxmyndig XD
sedan gick vi vidare upp till huset. Senre fick vi veta att micke trodde att det patat tyska med honom HAHA!
Okej, jag atar att dethär inte lät så spännande men men, nu ska jag kolla vidare på cdon, ha det bra <3

Ps. Fler dagens bilder kommer komma, alla dagens bilder e på TH bara så att alla vet :) Ds.
//AP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0