Torsdag XD

Hallo! Imorgon är det FREEEDAG!, och inte bara det. Emilia fyller 15 år, själv fyller man om typ 10 månader.....
Har precis gjort klart franskaläxan, som tog mig en evighet av göra klart.
När man söker på lexikon på google, så får man ju upp nåra sidor. Men asso översättaren (svenska-franska) är lite muppad!! Jag skrev in på svenska:
Hej hur mår du?
Och till svar, (som skulle vara på franska) blev
Hey how are you?
Jag har läst franska i 3 år, och jag vet att man inte säger så på franska. Dessutom så skrev den städerska ist för hemkunskapssal. Är det nån där ute som har en bra hemsida på lexikon för olika språk???
Skriv då en kommentar till mig, snäääälla. <3

Idag belv det pannbiff till lunch och nån timme senare var det HK, och vi gjorde raggmunk.
Det var ok, men den var lite degig och nästan allas var helt söndriga för att de var så svåra att vända i stekpannan.
Men med lite lingonsylt gick det att få ner lite av maten iaf.

Nu sitter jag och alla andra äldre människor hemma i sofforna och tittar på antikrundan.
Inte för att jag brukar följa det, men det roliga med programet är följande:
1. alla kmr dit för att få reda på hur mkt deras "sak" kostar.
2. ingen vågar säga att det är pengarna/värdet de är ute efter
3. det roliga är att se deras iner när "antikrundepersonerna" säger :
ex. 5000kr, och dem försöker att inte visa hur glada dem blir.

Juste höll på att glömma en sak, Steamboat-eleverna kom tillbax därifrån ida.
De hade haft en bra resa, men snart kmr ju dem hit. ( de de bott hos)

Kramar// Becka <3


Här, bjussar jag på en bild på mig och brorsan i en "utesoffa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0