Lite respons..typ

Haha ska skriva ett litet inlägg som "svar" på astrids tidigare angående fel uppfattning. Bara min syn på det hela, känns kul att äntligen kunna ta upp något meningsfullt på bloggen haha.

Igentligen spelare det ju ingen roll vad folk har för "uppfattning" om en. Du är den du är och bör trivas med det, spelar ingen roll vad andra tycker. Skulle du försöka vara som dem skulle du inte vara en egen individ.
Visst, det är inte kull att bli sedd som "plugghäst" om man inte är det, men i dagens samhälle kan alla anses vara vadsomhelst i princip. Du kan bli klassad som tönt för att du läser en bok, ful för att du har glasögon, och annat ytligt och töntigt.
Jag tror nog vi alla ses som något vi igentligen inte är, jag tror inte det finns någon som är helt nöjd med folks uppfattning om en. Och tro mig jag vet hur det känns, men jag har lärt mig att leva med det, ignorera dem med fördommar och hålla mig med mina riktiga vänner som jag vet bryr sig om mig, det är det som borde spela roll. Folk bryr sig inte om du var ute och festade i helgen istället för att sitta inne och plugga eller whatever, det kommer inte ändra folks syn på en, det krävs mycket mer än så, en ständig förändran.
Så gör det bästa av situationen istället för att klaga, det får dig ändå ingenstans. Njut av det du har istället för att sukta efter det du inte har, låt folk ha sina fördomar, det kommer inte ändras, glädjs åt vetskapen att de som känner dig, älskar dig för den du är.

Åh jag är så djup av mig!
<3
//Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0