Good Or Bad



Efterssom Astrid är försvunnen, temporärt tills vidare, så känner jag att vi måste ta över lite av aktiviteterna hära. Hon var ju den som stod för största delen av underhållningen haha.
Så good or bad is back, lite annorlunda nu. Istället för stopNow och stopNot kommer det snarare vara en åsikt om något som man antingen kan hålla med om eller inte. Till dagens good or bad alltså.

Sarkasm, den råa humorn:

I dagens samhälle är det lätt att misstolkas för i princip allt. De som använder sig av humor som sarkasm eller ironi.
Speciellt många äldre har ofta svårt att se skämtet i det hela. Man säger en sak, menar en annan, på ett tydligt sätt. Eller?
Enligt mig är sarkasm och ironi några av de skönaste humorna. Kanske jut för att jag använder de me än jag utsätts för dem. Jag gillar inte då vssa använder ironi mot mig. För ibland vet man verkligen inte om personen är ironisk.
Visssa har lätt att bli stötta av ironiska kommentarer som igentligen inte är menade någonting. Så vad tycker ni? Är det en rolig humor eller helt onödig? Själv måste jag säga att jag älskar den, även om jag passar mig så got jag kan för att använda den fel.

//Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0